A merev csípő a szabadságodtól foszt meg, és öregessé teszi a mozgásod, pedig a korod nem indokolná

Fájdalom gyakorlatok a csípőízületre. FÁJ A CSÍPŐJE? 10 ALKALOM GYÓGYTORNA TARTÓSAN JAVÍTHATJA!

Ráadásul minden mozdulatot egyre merevebbnek érzel?

Lusta emberek módszerea csípőízületi fájdalom ellen

Ez pedig ahogyan telnek a hetek, úgy egyre csak fokozódik, és megkeseríti a mindennapjaidat? Ennek hátterében bizony valószínűleg fájdalom gyakorlatok a csípőízületre porckopás áll.

fájdalom gyakorlatok a csípőízületre

A fájdalom gyakorlatok a csípőízületre porckopásról már egy korábbi cikkemben részletesen írtam Neked. A cikkben megtudhattad, hogy mi okozhatja a csípődben található porcok kopását.

Az is kiderült, hogy leghatásosabban úgy tudod felvenni vele a harcot, ha rendszeresen csípőfájdalom elleni gyakorlatokat tartalmazó tornát végzel.

Válasszon csípőfájdalom specialistáink közül!

Éppen ezért fontos, hogy Te ne ess bele abba a hibába, amibe sokan mások! Ha a fájdalom miatt pihenteted a csípődet, azzal még inkább fokozódni fog a fájdalom és merevvé válik a mozgásod. Ez amiatt van, mert mozgás hiányában nem tudod megerősíteni a csípőd tehermentesítéséhez szükséges izmokat. Ráadásául a csípődben található ízületi folyadékból is kevesebb termelődik, amiből a porcok fájdalom ízületek orvos tudnák venni a működésükhöz és regenerálódásukhoz szükséges tápanyagokat.

fájdalom gyakorlatok a csípőízületre

Az izmok gyengesége és merevsége miatt a porcokra helyeződő terhelés, illetve a tápanyaghiány miatt igen hamar kialakul vagy fokozódik a csípőízületi porckopás. Ez pedig éles csípőfájdalmakhoz vezethet, és végső esetben akár csípőízületi protézishez is. Azonban, ha most ezt olvasod, akkor bizonyára meghoztad azt a nagyszerű döntést, hogy Te is végezz gyakorlatokat a csípőfájdalmad ellen.

Az ízületi fájdalmak sok esetben megelőzhetőek vagy csökkenthetőek néhány rendszeresen végzett gyakorlat segítségével. De milyen tornagyakorlatok mellett tegyük le a voksunkat? Sokan nem is sejtik, hogy ezek a tünetek gyakran elkerülhetők lettek volna néhány gyors és egyszerű gyakorlat betartásával. Azonban akkor sem kell kétségbe esnünk, ha már bekövetkezett a probléma, hiszen az izmok erősítésével, működésük helyreállításával sokat javíthatunk a már kialakult problémákon is.

Így még megunni sem fogod őket, hiszen változatosan tudsz belőlük csemegézni, hogy biztosan minden nap végezz valamilyen gyakorlatot. Az előző cikkemhez hasonlóan olyan csípőfájdalom elleni gyakorlatokat fogok Neked bemutatni, amelyeket én azért szeretek különösen, mert bárhol tudom végezni őket.

Hiszen nem igényelnek speciális felszereléseket, így otthon, amikor csak a kedvem tartja tudok egyet tornázni.

  • Bemerevedett a csípője? Ezeket a tornagyakorlatokat végezze! - Gerinces:blog, a hátoldal
  • És vállízület fájdalomkezelés
  • A csípőízületek ízületi gyulladásának mértéke
  • Égő szúró fájdalom a térdben
  • A kéz ízületi gyulladása vékony

Most azonban annyit fájdalom gyakorlatok a csípőízületre, hogy kizárólag állva végezhető csípőfájdalom elleni térdízületi fájdalom a pohár alatt hoztam.

Így amennyiben nehézkesnek találtad a fekve végezhető gyakorlatokat, ezeket az álló feladatokat egy szék segítségével bármikor könnyedén elvégezheted. Persze érdemes külön időt is elkülönítened a csípőfájdalom elleni tornagyakorlatok elvégzésére. Hiszen a motivációnk akármilyen jó dolog is, nem mindig van ébren, ha tornázásról van szó.

FUNKCIONÁLIS JÓGA ÉS GERINCTORNA GYAKORLATOK VIDEÓN, LÉBÖJTKÚRA, MÉREGTELENÍTÉS

Ez teljesen érthető! Alapvetően én is igen kényelmes ember vagyok, így akár eltelhet egy hét is anélkül, hogy egyáltalán észrevenném, hogy kihagytam a napi csípőfájdalom elleni gyakorlatokat. Éppen ezért elkülönítettem rá egy fél órát a napomban, amikor mindig elvégzem ezeket. Így egy idő után rutinná vált, és akarva sem tudnám elfelejteni az aznapi tornámat. Legjobb, ha valamihez kötöd ezt az elkülönített időt.

Például felkelés után rögtön, reggeli után már ha nem eszed túl tele magadat reggelire vagy vacsora előtt tornázol egyet.

Ez amiatt fontos, mert ezek a tornagyakorlatok valóban segíthetnek fellépni a csípőfájdalmaid ellen, de nem egy nap alatt! Rendszeresen, napi szinten kell őket végezned ahhoz, hogy enyhíteni tudd a panaszokat és újra élvezhesd a szabad és fájdalommentes mozgás örömét. Álló helyzetben végezhető csípőfájdalom elleni gyakorlatok Az állva végzett gyakorlatoknál a legfontosabb, hogy azokat helyes testtartásban tedd.

  • Egyperces csípőízületi gyakorlat merev csípő ellen (megelőzöd a kopást is)
  • Fájdalom a medencei ízületben és a medencecsontokban
  • Könyökízületi tünetek kezelése
  • Amikor a láb fáj az ízületben
  • Monica ízületi kezelés

Húzd ki magad és a törzsed ne forduljon el egyik irányba se. A fejedet emeld meg és nézz előre. Ahhoz, hogy könnyebben megtartsd magad, egy szék támlájában kapaszkodj meg! Fogd meg a széket az egyik kezeddel.

De mi okozhat csípőfájdalmat?

Állj a széknek oldalt. Emeld fel nyújtva magad elé az egyik lábadat.

De mi okozhat csípőfájdalmat?

Nem kell túl magasra, csak addig, ameddig kényelmes. A felemelt lábadat lendítsd át a másik lábad előtt, de úgy, hogy izomból dolgozz és ne lendületből!

Ezt ismétled meg 5-ször mindkét lábaddal.

fájdalom gyakorlatok a csípőízületre

Az egész sorozatot ismételd meg 3-szor.